HTML

autót kéne venni

Gyerek korom kedvenc autói a trabant, wartburg, lada és a keleti blokk egyéb nagyszerű kocsiai voltak ,de most, hogy felcseperedtem megnőttek az igényeim.... Szeretnék megbízható autót venni jó áron, nem leharcoltat. Utána néznék, tény feltárnék és vásárolnék hosszas kutatás és összehasonlitgatás után, majd tapasztalataimat megosztva közzétéve szeretnék egy érdekes kis blogot írni ebből.

Friss topikok

Címkék

Archívum

2011.09.29. 02:40 gustavvasa

A jóöreg autó piac...

Nem sokkal mielőtt eszembe ötlött, hogy blogot fogok írni (ezért is kérek elnézést a fotók hiányáért a későbbiekben igyekszek mindent fotó dokumentálni de most megprobálom visszaadni a szemem álltal készitett fotókat szavakban) elhatároztam, hogy ellátogatok a Fővárosi használt autó piacra, mivel már korábban a hasznaltauto.hu -n kiszúrtam két egész barátinak tűnő vételt történetesen egy grafitszürke 850-es BMW-t és egy sötétkék 530d BMW-t. A képek és a leírás gondos hozzáértő tulajról meséltek, meg rendszeres karbantartásról és alacsony futott kilométerről. A valóságban eléggé letaglózó élmény fogadott .... Elsőként az 530d-t vettem nagyítóm alá.... amiben szinte full extrás felszereltség volt fel lelhető , ez egy 2000 utáni már ráncfelvarrott "faceliftes" típus volt egészen pontosan 2001-es évjárat. A 193 lovas 3.0 literes soros 6 hengeres turbódízel a brutális nyomatékával és mérsékelt fogyasztásával egy vonzó alternatíva lett volna főleg potom 1,7 millióért, de amikor az autó alapos szemügyre vételezése után öhhhm... öhhm.... felbukkantak a brutális esztétikai hibák nevezetesen a vezetőoldali bőrülésen egy kiégetett szivargyújtó méretű lyuk, amit egy hasonló színű idegen bőrdarabkával igyekeztek kipótolni ,nameg egy nagyjából 30 centi hosszúságú húzás a küszöbön amin még a festés is sérült volt....öhhm..öhhm..., hozzá tenném, soha nem vennék már alapból olyan autót aminek a küszöblemeze sérült, mert ami sérült az egy idő után rohad is és ugye a küszöb mint olyan nem kell magyarázzam, milyen fontos szerepet játszik a karosszéria statikai merevségében. Ezek mellett eltörpültek a jégverésre utaló göröngyök a tetőn és az 5 forintos méretű kavics felverődések a motorháztetőn, valószínűleg valamikor igen komoly terepeket látott (de ezekről a hibákról persze nem szólt a fáma ,sőt valamiért a kamera sem kapott ezeken a helyeken fényt, hisz a neten szereplő képekről az derült ki h valóban esztétikailag élmény az autó). A lámpabúra belülről igen erősen párásodott ami frontális javított ütközésre is utalhat valamint, egy kisebb ismeretlen eredetű olajtócsa is vitte a hírét, hogy itt bizony komoly gondok vannak .... A motortérben hihetetlen méreteket öltött a mocsok, szerintem egy karbantartott motortér nem igy néz ki.... A kocsit sajnos nem tudtuk beindítani mert az akkumulátor valahol épp máshól tartozkodott ott létem idején, pedig kíváncsi lettem volna a motor selymesen duruzsuló hangjára... ez a rengeteg érv engem meggyőzött arról, hogy ez bizony nem az az autó amiről az elején beszéltem ,így hát tovább is orientálódtam a 850-es irányába. Az autó 990 000 jó magyar forintért volt meghirdetve, a duma ugyan az volt mint az 5-ösnél ilyen jól karbantartva, olyan jól szervizelve, szóval gondos odafigyelő tulaj kezelte idáig,... hát a valóságban igencsak nem... szóval az orra csálé volt, felverődések tömkelege karcok mattulások, a gumi repedezett volt a felnik felújításra szorultak és áhhh.... szóval már előre gondoltam ,hogy itt valami kamu lesz, hogy ez az ár és ez a minőség amit leirtak, ez egész egyszerűen nem összeegyeztethető. A belseje eléggé poros volt, viszonylag amugy tiszta, csak rég óta állhatott ott mint valami cégér... A bőrök eléggé viseletesek voltak a pedálok kopottak a kormány is kopott volt, a műszerfal repedezett, és a kereskedő szerint nem működött minden extra benne.... Ezek a jelek mind-mind arra utaltak, hogy ebben az autóban bizony már nem 196 000 km van, hanem jóval több, csak a gondos tulaj vagy kereskedő visszatekert pár százezer kilométert a jóhiszemű laikus vásárló kedvéért.... Az autó akkumulátorai (a BMW 850i-ben ugyanis két akkumulátor található ez talán a dupla hengersorra utalhat) éppen frissen voltak töltve, így be is sikerült pöccinteni, szépen finoman járt a 300 lovas 5.0 literes V12-es!!! A kereskedő nem kell mondjam ömlengett, hogy ezzel az autóval el lehet járkálni 14-el is városban, ami természetesen szemen szedett hazugság, ugyanis a gyári adatok állítása szerint 20 liter a városi fogyasztás és ugye a gyár is kicsit mindig hazudik szóval ebből az következik, hogy fokozott óvatossággal is 20-23 városban és országúton is becsapja gond nélkül a 12-13 lityit ha arról van szó. Egy ilyen autó megvásárlására nem létezik racionális indok, jó magam is szerelemből vásárolnék ilyen dögöt, de nem ebben az állapotban. Miután átnéztem a kocsit kicsit még ámuldozva ücsörögtem benne pár percet, hogy egy napon nekem is lesz egy nyócasom, de nem ez.... Így hát megható búcsút vettem történetünk nyolcasától, és tovább ballagtam hátha találok még valamit az árkategóriámba ami értékelhető ,garmadájáva döglődtek a napon a kilométer milliomos fekete W210-es E-mercik amik valószínűleg láttak már szebb napokat is a taxis pályafutásuk hajnalán, valamint megakadt a szemem egy sötétzöld 1996-os Audi A6 Avant-on ami nekem régi nagy kedvencem(későbbiekben kifejtem miért is) 300 000 forintért csak amikor közelebb battyogtam hozzá akkor észleltem az alulárazottság okait, nem is fejteném ki bővebben mert új blogot kéne nyissak amiben csak annak a konkrét autónak a hibáit és hiányosságait elemezgetném.... Röviden összefoglalva a Fővárosi használtautó piacon látottakat úgy jellemezném, hogy egy jópofa szombat délelötti program volt kimászni a Nagykörősire, de legközelebb kétszer is meggondolom, hogy kimenjek megnézni, ha épp valami ott fellelhető csábító vételt találok az interneten.....

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://autotkenevenni.blog.hu/api/trackback/id/tr393264143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása