HTML

autót kéne venni

Gyerek korom kedvenc autói a trabant, wartburg, lada és a keleti blokk egyéb nagyszerű kocsiai voltak ,de most, hogy felcseperedtem megnőttek az igényeim.... Szeretnék megbízható autót venni jó áron, nem leharcoltat. Utána néznék, tény feltárnék és vásárolnék hosszas kutatás és összehasonlitgatás után, majd tapasztalataimat megosztva közzétéve szeretnék egy érdekes kis blogot írni ebből.

Friss topikok

Címkék

Archívum

2011.09.29. 02:40 gustavvasa

A jóöreg autó piac...

Nem sokkal mielőtt eszembe ötlött, hogy blogot fogok írni (ezért is kérek elnézést a fotók hiányáért a későbbiekben igyekszek mindent fotó dokumentálni de most megprobálom visszaadni a szemem álltal készitett fotókat szavakban) elhatároztam, hogy ellátogatok a Fővárosi használt autó piacra, mivel már korábban a hasznaltauto.hu -n kiszúrtam két egész barátinak tűnő vételt történetesen egy grafitszürke 850-es BMW-t és egy sötétkék 530d BMW-t. A képek és a leírás gondos hozzáértő tulajról meséltek, meg rendszeres karbantartásról és alacsony futott kilométerről. A valóságban eléggé letaglózó élmény fogadott .... Elsőként az 530d-t vettem nagyítóm alá.... amiben szinte full extrás felszereltség volt fel lelhető , ez egy 2000 utáni már ráncfelvarrott "faceliftes" típus volt egészen pontosan 2001-es évjárat. A 193 lovas 3.0 literes soros 6 hengeres turbódízel a brutális nyomatékával és mérsékelt fogyasztásával egy vonzó alternatíva lett volna főleg potom 1,7 millióért, de amikor az autó alapos szemügyre vételezése után öhhhm... öhhm.... felbukkantak a brutális esztétikai hibák nevezetesen a vezetőoldali bőrülésen egy kiégetett szivargyújtó méretű lyuk, amit egy hasonló színű idegen bőrdarabkával igyekeztek kipótolni ,nameg egy nagyjából 30 centi hosszúságú húzás a küszöbön amin még a festés is sérült volt....öhhm..öhhm..., hozzá tenném, soha nem vennék már alapból olyan autót aminek a küszöblemeze sérült, mert ami sérült az egy idő után rohad is és ugye a küszöb mint olyan nem kell magyarázzam, milyen fontos szerepet játszik a karosszéria statikai merevségében. Ezek mellett eltörpültek a jégverésre utaló göröngyök a tetőn és az 5 forintos méretű kavics felverődések a motorháztetőn, valószínűleg valamikor igen komoly terepeket látott (de ezekről a hibákról persze nem szólt a fáma ,sőt valamiért a kamera sem kapott ezeken a helyeken fényt, hisz a neten szereplő képekről az derült ki h valóban esztétikailag élmény az autó). A lámpabúra belülről igen erősen párásodott ami frontális javított ütközésre is utalhat valamint, egy kisebb ismeretlen eredetű olajtócsa is vitte a hírét, hogy itt bizony komoly gondok vannak .... A motortérben hihetetlen méreteket öltött a mocsok, szerintem egy karbantartott motortér nem igy néz ki.... A kocsit sajnos nem tudtuk beindítani mert az akkumulátor valahol épp máshól tartozkodott ott létem idején, pedig kíváncsi lettem volna a motor selymesen duruzsuló hangjára... ez a rengeteg érv engem meggyőzött arról, hogy ez bizony nem az az autó amiről az elején beszéltem ,így hát tovább is orientálódtam a 850-es irányába. Az autó 990 000 jó magyar forintért volt meghirdetve, a duma ugyan az volt mint az 5-ösnél ilyen jól karbantartva, olyan jól szervizelve, szóval gondos odafigyelő tulaj kezelte idáig,... hát a valóságban igencsak nem... szóval az orra csálé volt, felverődések tömkelege karcok mattulások, a gumi repedezett volt a felnik felújításra szorultak és áhhh.... szóval már előre gondoltam ,hogy itt valami kamu lesz, hogy ez az ár és ez a minőség amit leirtak, ez egész egyszerűen nem összeegyeztethető. A belseje eléggé poros volt, viszonylag amugy tiszta, csak rég óta állhatott ott mint valami cégér... A bőrök eléggé viseletesek voltak a pedálok kopottak a kormány is kopott volt, a műszerfal repedezett, és a kereskedő szerint nem működött minden extra benne.... Ezek a jelek mind-mind arra utaltak, hogy ebben az autóban bizony már nem 196 000 km van, hanem jóval több, csak a gondos tulaj vagy kereskedő visszatekert pár százezer kilométert a jóhiszemű laikus vásárló kedvéért.... Az autó akkumulátorai (a BMW 850i-ben ugyanis két akkumulátor található ez talán a dupla hengersorra utalhat) éppen frissen voltak töltve, így be is sikerült pöccinteni, szépen finoman járt a 300 lovas 5.0 literes V12-es!!! A kereskedő nem kell mondjam ömlengett, hogy ezzel az autóval el lehet járkálni 14-el is városban, ami természetesen szemen szedett hazugság, ugyanis a gyári adatok állítása szerint 20 liter a városi fogyasztás és ugye a gyár is kicsit mindig hazudik szóval ebből az következik, hogy fokozott óvatossággal is 20-23 városban és országúton is becsapja gond nélkül a 12-13 lityit ha arról van szó. Egy ilyen autó megvásárlására nem létezik racionális indok, jó magam is szerelemből vásárolnék ilyen dögöt, de nem ebben az állapotban. Miután átnéztem a kocsit kicsit még ámuldozva ücsörögtem benne pár percet, hogy egy napon nekem is lesz egy nyócasom, de nem ez.... Így hát megható búcsút vettem történetünk nyolcasától, és tovább ballagtam hátha találok még valamit az árkategóriámba ami értékelhető ,garmadájáva döglődtek a napon a kilométer milliomos fekete W210-es E-mercik amik valószínűleg láttak már szebb napokat is a taxis pályafutásuk hajnalán, valamint megakadt a szemem egy sötétzöld 1996-os Audi A6 Avant-on ami nekem régi nagy kedvencem(későbbiekben kifejtem miért is) 300 000 forintért csak amikor közelebb battyogtam hozzá akkor észleltem az alulárazottság okait, nem is fejteném ki bővebben mert új blogot kéne nyissak amiben csak annak a konkrét autónak a hibáit és hiányosságait elemezgetném.... Röviden összefoglalva a Fővárosi használtautó piacon látottakat úgy jellemezném, hogy egy jópofa szombat délelötti program volt kimászni a Nagykörősire, de legközelebb kétszer is meggondolom, hogy kimenjek megnézni, ha épp valami ott fellelhető csábító vételt találok az interneten.....

Szólj hozzá!


2011.09.26. 03:49 gustavvasa

Hol szoktam nézelődni ?

A széleskörű körültekintés jegyében rendszeresen követem a külföldi használt autós oldalak kínálatát párhuzamosan az itthoniakéval, a külhoniakból a német mobile.de című hirdető oldalt szoktam böngészgetni leggyakrabban, szinte hemzseg a jobbnál jobb bizalomgerjesztő vételektől, úgy látszik, hogy ott szokás az autókat karban tartani ,odafigyelni és elhordani időközönként szervizelni (nyilván valóan ennek magyarázata az ottani magasabb jövedelmekben keresendő), az árfekvésük is kedvezőbbek lennének mint az itthoni példányoknak és már rohannánk is autót vásárolni mi magyarok Németországba, csak ugye akkor úsznak be a képbe a behozatal kiadásai. A behozatal kiadásainak összetevői ugye a gépkocsi haza szállítása haza hozása, majd itthon már új hazájába érkezett jármű után az igen borsos regisztrációs adó befizetése (ami az én költségvetési keretem átlépésével járna így igen csak erős kizáró ok számomra), vagyon szerzési illeték megfizetése és forgalomba helyezés (rendszám papírok stb.,...) . Tehát érdemes átgondolni, hogy megéri-e nekünk külföldről vásárolnunk autót amennyiben ez az ársáv az általunk választott kategória, vagy inkább az itthoni sokkal szerényebb járműkínálatból válasszunk egy szebb példányt borsosabb áron vagy egy kicsit lelakottabbat és önköltségünkből kicsit "kitatarozzuk", hogy valamelyest hasonló esztétikai élményt nyújtsanak mint drágább testvéreik, de sajnos nem minden a látszat, sajnos komoly pénzösszeget nyelhet el a futómű javítása, a motor generálozása valamint az elektromos problémák teljes körű szervizelése ha leharcoltabb példány mellett döntünk, akkor meg a végén ugyanott vagyunk, mintha külföldről behoztunk volna valamit ami már alapból jó.
Na de, hol is tudunk kutakodni itthoni használt autók után? Én minden képen kiemelném a legnépszerűbb hazai használt autó kereső oldalt a hasznaltauto.hu -t ,ahol jelenleg közel  70 000 darab személygépkocsi közül válogathatunk, köztük kereskedők és magán személyek hirdetései közül is.
 

Szólj hozzá!


2011.09.26. 02:43 gustavvasa

A terveim....

Szeretnék az alapos körültekintés után autót vásárolni még idén, de nem szeretném elkapkodni sem, muszáj minél körül tekintőbbnek lennem soha sem szabad hirtelen felbuzdulásból bármit is megvásárolni azt vallom, főleg ha az használt....
Én jelenleg 500 000 és másfél millió forint közötti ársávban keresgélek használt autót, lehetőleg a 90-es években gyártott vagy annál modernebb járművek ami nálam szóba jönnek. Sokat gondolkoztam azon, hogy a benzin vagy dízel motoros autók-e, amik számomra kifizetődőbbek-e hosszú távon - erről a későbbiekben részletesebben is szeretnék írni. Aztán számomra komoly kikötés a gépkocsik jelenlegi kilométer óra állása, nem árt oda figyelni apróbb jelekre is akár vásárlásnál ,amelyek visszatekert kilométer állásra utalnak.
És az egykor már karambolozott utólag javítgatott kalapálgatott "hulladék vasakat" is igyekszem kiszűrni majd.
Na akkor bele is vágnék a fejtegetésbe....
 

Szólj hozzá!


2011.09.26. 02:10 gustavvasa

Az első lépések......

Már rengeteget olvasgattam autókról szakirodalmakon át, műszaki könyveket, autós újságokat használtautós oldalakat és tulajdonosok, szerelők tapasztalatait meg persze minden ismerősöm autós tapasztalatait meghallgattam. Az idők során így felgyülemlett legendákra-tapasztalatokra támaszkodva kezdek hozzá az írásnak. Nekem speciel a német autók a nagy kedvenceim de megpróbálok kevésbé elfogultan nyilatkozni majd más nemzetek produktumai iránt is (ha sikerül).

Szólj hozzá!